Lerakás
Amennyiben több raklapnyi anyagból dolgozunk ügyeljünk arra, hogy a raklapokról keverve rakjuk az anyagot. Ezzel csökkenthetjük a szín- és felületbeli minimális különbségek hatását. A burkolt felület (még cementszürke termékek esetén is lehetséges)színingadozásainak elkerülése érdekében a lapokat illetve járóköveket mindig legalább 3 raklapból, váltakozva (színezett és színárnyalatos térköveknél még a raklapon belül is mindig más helyről kivéve) kell lerakni a harmonikus összhatás biztosítására.
A világos színárnyalatú termékeket a szennyeződéstől (homok- és habarcs maradványok vagy földdarabok) óvni kell. A bedolgozás folyamán a szerkezetileg vagy színében esetlegesen hibás anyagot nem szabad beépíteni, azokat ki kell cserélni. Az adott gyártási tétel és leszállított mennyiség függvényében a burkolt felület színbenyomása az egyes csomagokban különbözőképpen, teljesen véletlenszerűen alakuló festékkoncentráció következtében váltakozó lehet.
A fektetési munkálatokat általában a legmélyebb pontról és szélről kezdjük, mindenképpen magunk felől indulva, annak érdekében, hogy a már elkészült ágyazatunk ne sérüljön. A már elsimított burkolatágyra többé nem szabad rálépni.
Az esztétikus és szakszerű kivitelezés érdekében használjunk zsinórt, vagy lécet az egyenes fugavonal megtartásához (a zsinórt kifeszítjük és néhány kővel rögzítjük).A térköveket ne helyezzük túl szorosan egymáshoz,mert letöredezhet a széle. A fuga ajánlott mérete 3-5mm. A járólapokat és burkolóköveket soha ne rakjuk le szorosan („press”) egymás mellé, mert ez az élek kitörését okozhatja és a kövek gyártási mérettűrése a fugával már nem egyenlíthető k!!
Fal és egyéb csatlakozási pontokon, illetve ha egyébként szükséges, akkor a köveket megfelelő szerszámmal (törőolló, vágókorong) kell méretre alakítani. Járműforgalom esetén javasolt a haladási irányra merőleges vagy átlós lerakási módot választani, az egyenletes teherelosztás érdekében.